Komunistu attiekme pret ES Vācijā zem jautājuma zīmes

2007.g. izveidotā partija “Die Linke”, kas apvieno bijušos Austrumvācu komunistus ar Rietumvācu dažādām kreisi orientētām kustībām, rodas strīds par vēlēšanām uz Eiroparlamentu atšķirīgu viedokļu par tās būtību dēļ. Divi izcili deputāti vairs no partijas netika izvirzīti kā kandidāti: André Brie, Silvia-Yvonne Kaufmann, kas Briselē sēž Eiropas Apvienotā kreiso un Ziemeļvalstu Zaļo kreiso spēku konfederālā grupā.

Kaufmann, kas ES parlamenta deputāte ir jau desmit gadus, saka, ka esot absurdi un politiski nepareizi apgalvot, ka ES apdraud iedzīvotāju nākotni. Piemēram griežot krāni ūdens kvalitāte garantē ES noteikumi. Tāpat ceļot esot pasažieriem tiesības, kuras nodrošina Brisele, proti, šī savienība ietekmē ļoti būtiski cilvēku ikdienas dzīvi.

Bijusi sociālistiskās partijas biedre ir pati piedalījusies Lisabona līguma izstrādāšanā, bet paliek, tomēr, atsevišķos punktos kritiskā. Noraidošo attieksmi viņa izpauž pret militāriem plāniem, jo neesot nepieciešami pārveidot ES arī uz spēlētāju šajā jomā.

Tomēr partijas iekšienē noraidošā attieksme pret ES ir pārņēmusi varu. Partija oficiāli vaino savienību par īstenotu neo-liberālismu, un ar partijas kongresa lēmumu ir iesniegta pat sūdzība Vācijas konstitūcijas tiesā.

Bet šīs idejas, tomēr, nāk galvenokārt no Rietumiem, kamēr partijas biedrs Dieter Dehm, kā arī daudzi citi no Austrumvācijas, ir gan pret Lisabona līgumu, bet atbalsta ES kā tāda. Protesti no austrumiem nāk arī tāpēc, ka pašreizējiem deputātiem ES parlamenta frakcijā ir liela ietekme.

Proti, jautājums pašlaik ir, cik lielā ietekme uz šiem lēmumiem partijā ir līdzpriekšsēdētājam Oskar Lafontaine, kurš kādreiz bija sociāldemokrātu partijas šefs un mainīja politisku piederību pirms desmit gadiem.

Kaufmann un Brie starp izvirzītiem 16 kandidātiem vairs neparādās, viņi būs spiesti, partijas sapulcē no malas kandidēt. Bet tāpat ir sīva konkurence partijā: uz 30 vietām sarakstā kandidē 81 cilvēks, lai gan, galvenokārt nepazīstamās personas bez pieredzes ES politikā un struktūrā.

Lokomotīve, līdzpriekšsēdētājs Lothar Bisky no Austrumvācijas, izvairīgi medijos komentēja notiekošo. Patiekot nepatiekot tagad esot rezultāti jāakceptē, lai gan viņš Kaufmann kundzi ļoti cienītu. Brie pasvītro, ka būdama tikai protesta partija, kas apvieno visādus daudzmaz kreisi sarkani noskaņotus spēkus nevarot veidot partiju ar ilgtspēju.

Keine Kommentare: